Get Adobe Flash player

"Pomyślcie, to nic nie boli."

Sierpień 2019
P W Ś C Pt S N
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31

Dzisiaj 148

Wczoraj 270

Miesiąc 3511

Wszystkie 161672

Kubik-Rubik Joomla! Extensions

Inspektor Ochrony Danych:

Agnieszka Marciniak

tel.+48-91-852-20-93

iod@spnt.pl

 

RODO-informacje

 

25 października gościliśmy w Szkole Podstawowej nr 59 w Szczecinie. Braliśmy udział w lekcji otwartej w klasie 3. Zajęcia prowadziła pani Agnieszka Gierlik Mieliśmy okazje podróżować z uczniami po Polsce i Europie nie wychodząc z klasy. Dziękujemy za zaproszenie.

 

 

Scenariusz zajęć otwartych z użyciem aktywnej tablicy i robotów

edukacja wczesnoszkolna

klasa 3a

Agnieszka Gierlik

data 25.10.2018r

 


Temat: Podróże z obieżyświatemPolska w Europie.

Cele ogólne:

- uczniowie posługują się mapą Polski i Europywskazują położenie Polski w Europie, niektóre miasta Polski,

- wyznaczają trasę zgodnie z podanym warunkiem przy użyciu robotów /Photon, Ozobot, Tru-tru/.

Cele szczegółowe:

- uczniowie bezpiecznie korzystają z nowoczesnych technologii,

- określają położenie ównych miast Polski,

- współpracują zgodnie w grupie.

NaCoBeZU:

1. wskazuję na mapie Europy położenie Polski,

2. wskazuję na mapie Polski niektóre miasta,

3. określam położenie ównych miast Polski,

4. nazywam i wskazuję ówne kierunki geograficzne na mapie.

Środki dydaktyczne:

- monitor interaktywny,

- roboty edukacyjne: Photon, Ozobot, Tru – tru,

- tablety,

 

Przebieg zajęć:

Czynności nauczyciela

Czynności uczniów

Czas przeznaczony na zadanie

Środki dydaktyczne potrzebne do wykonania zadania

Przedstawia temat zajęć w formie zakodowanejprezentuje sposób odszyfrowania tematu.

Odczytują zgodnie z podanym kodem temat: Podróże po Polsce i Europie.

Podają odczytany temat.

5 min

Aktywny monitor

Prezentuje NaCoBeZu:

Uczniowie:

- utrwalą umiejętność wskazywania Polski w Europie,

- utrwalą znajomość kierunków geograficznych na mapie,

- utrwalą położenie ównych miast Polski: Gdańsk, Szczecin, Warszawę, Kraków, Wrocław,

- poćwiczą programowanie robotów Photona, Ozobota, TruTru zgodnie z podanymi warunkami,

- poćwiczą współpracę w grupie oraz prezentację wykonanego zadania.

 

Czytają i słuchają objaśnień nauczyciela.

3 min

Aktywny monitor

Uruchamia stronę

https://www.google.pl/maps

Uczniowie oglądają mapę Europy przy użyciu Google Maps https://www.google.pl/maps

na monitorze interaktywnym, wskazują Polskę, sąsiednie kraje, określają kierunki geograficzne.

 

5 min

Aktywny monitor

Prosi o podchodzenie do aktywnego monitora i wskazanie: Szczecina, Gdańska, Warszawy, Krakowa, Wrocławia.

Zadaje dodatkowe pytania umożliwiające zapamiętanie przez uczniów położenie wskazywanych miast.

Wskazują Polskę oraz ówne miasta na aktywnym monitorze.

 

2 min

Aktywny monitor

Rozdaje nazwy robotów z pomocą których uczniowie w grupach wykonają zadanie.

Losują nazwę robota, tworzą grupy. 2 grupy po 3 osoby, 2 grupy po 4 osoby.

1 min

Karteczki z nazwami robotów: photon, tru – tru, ozobot. 14 szt.

Prosi o zajęcie miejsc w wyznaczonych stanowiskach.

Grupy skupiają się wylosowanym robocie. Zapoznają się z zadaniem.

 

3 min

- Photon, tablety 2 grupy, mata, kod rozpoczynający zajęcia: poziom B, zajęcia 6 str. 82,
-
Ozobot, tabela kodów graficznych, pisaki,

- Tru – Tru i karty kierunkowe,

- kontur mapy Polski.

 

Udziela pomocy w razie potrzeby.

Wykonują zadania. Sygnalizują gotowość do prezentacji poprzez podniesienie ręki.

15 min.

Prezentacja trasy przejazdu robotów.

 

10 min.

Prezentuje pytania podsumowujące zajęcia.

Zaznaczają właściwe odpowiedzi.

7 min.

Aktywny monitor

Prosi o wyłączenie robotów i tabletów. Złożenie mat.

Prace porządkowe:

wyłączenie robotów, tabletów, odłożenie ich na miejsce.

 

4 min.

Użyte narzędzia.