Get Adobe Flash player

"Pomyślcie, to nic nie boli."

Listopad 2017
P W Ś C Pt S N
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30

Dzisiaj 228

Wczoraj 300

Miesiąc 4696

Wszystkie 12158

Malowanie na szybach pianką do golenia to prosta i ciekawa zabawa dla dzieci ale i także dla dorosłych. Sprawia wielką radość i jest wielozmysłowym polem doświadczeń dostarczając wielu artystycznych uniesień. Malowanie palcami/rękami to doskonała okazja nie tylko do stymulacji sensorycznej, ale też do ekspresji emocji.

Malowanie na szybach w świetlicy 102 dostarczyło nam wielu bodźców dotykowych, słuchowych czy wzrokowych, tak bardzo istotnych dla zrównoważonego rozwoju młodego człowieka. Było także okazją do plastycznego „wyżycia” się, przeżywania sztuki w różnych jej aspektach, czy też ćwiczeń manualnych. Zabawy sensoryczne polecamy każdemu!

Wychowawca świetlicy - Ewa Kalityńska - Rutkowska

Czytaj więcej: Zabawa plastyczna pobudzająca zmysły

Uczniowie uczęszczający do świetlicy szkolnej w ramach tygodnia tematycznego „Moja ojczyzna” zapoznali się z historią Polski. Przypomnieli sobie Polskie Symbole Narodowe – Flagę Polski, Godło Polski oraz Hymn Polski. W ramach pracy plastyczno – technicznej uczniowie świetlicy 219 wykonali z papieru kolorowego kotyliony. Uczniowie zaś z świetlicy 202 kolorowali ukryte pola w łamigłówce. Rozwiązaniem był kontur naszego państwa. Uczniowie na powstałej mapie zaznaczyli znane im miasta leżące w Polsce.

Wychowawca świetlicy - Agnieszka Bobkowicz

Czytaj więcej: Moja ojczyzna

Uczniowie ze świetlicy 102 na ostatnich zajęciach uczyli się, poprzez zabawę, właściwych zachowań przy stole. Dowiedzieli się m.in. jak należy nakrywać do stołu, a także w jaki sposób posługiwać się sztućcami.

Wspólne biesiadowanie jest dobrą okazją do uczenia dzieci ładnego jedzenia. Chodzi tu nie tylko o prawidłowe posługiwanie się sztućcami, ale też kulturalne spożywanie posiłków: bez łapczywości, siorbania, mlaskania i pośpiechu. Należy uczyć dzieci uprzejmości wobec współuczestników biesiady, np. tego, że zanim nałożymy sobie coś na talerz, wypada najpierw poczęstować zaproszonych gości.

Warto również zachęcać dzieci do nakrywania. Najmłodsi lubią rozkładać naczynia i serwetki. Chętniej też zostaną przy stole, który same nakryły. Dobre maniery przy stole są bardzo ważne, ponieważ jedzenie stanowi znaczną część naszego życia towarzyskiego!

A oto lista dobrych manier:

- przed jedzeniem myjemy ręce

- do posiłku siadamy równocześnie całą rodziną

- posiłki spożywamy TYLKO przy stole

- życzymy sobie nawzajem smacznego

- jemy z zamkniętymi ustami

- pilnujemy dobrej postawy

- nie bawimy się, nie czytamy, nie oglądamy telewizji

- używamy sztućców

- nie bawimy się jedzeniem

- nie oblizujemy talerzy i sztućców

- nie siorbiemy, nie mlaszczemy

- nie wkładamy zbyt dużo do buzi

- nie wybrzydzamy, nie odbieramy innym apetytu

- nie „dzwonimy” łyżeczką w trakcie mieszania

- chwalimy za dobre maniery

Wychowawca świetlicy - Ewa Kalityńska - Rutkowska

Czytaj więcej: „Savoir-vivre czyli dobre maniery przy stole”

W ramach tygodnia tematycznego „Praca poczty dawniej i dziś” dzieci z świetlicy 219 na podstawie wiersza M.Terlikowskiej pt.: „Listonosz” omówiły pracę listonosza. W ramach zabawy dydaktycznej „Umiem się przedstawić i znam swój adres” każde z dzieci mogło przypomnieć sobie swój adres zamieszkania. Następnie została przez dzieci szczegółowo omówiona „droga listu” - do zadań uczniów należało ułożyć historyjkę obrazkową przestawiającą drogę listu od napisania go do otrzymania przez adresata. Na zakończenie zajęć dzieci wykonały kolorowe projekty znaczków pocztowych.

Wychowawca świetlicy - Agnieszka Bobkowicz

Czytaj więcej: Praca poczty

Kasztany i żołędzie już spadają nam na głowy. To najlepszy czas na stworzenie z nich ludzików, figurek, czy zwierzątek. Razem z dzieckiem warto wybrać się po te jesienne skarby, a później w domu zrobić z nich zabawne postaci. Oto krótka instrukcja: za pomocą wykałaczek wykonaj otworki w kasztanach i żołędziach na ręce i nogi. Stopy ludzika czy zwierzątka, np. myszki ulep z plasteliny. Za jej pomocą można też przyczepić myszce uszka, zrobić buźkę i wiele innych rzeczy. A czapeczki od żołędzi świetnie nadają się na skrzydełka pszczółki lub uszy myszki. Dzieci w świetlicy już wykonały takie prace i miały przy tym wiele radości.

Wychowawcy świetlic: Agnieszka Pieprzyk, Ewa Kalityńska- Rutkowska

Czytaj więcej: „Figurki z kasztanów i żołędzi” – świetlica 102