Get Adobe Flash player

"Pomyślcie, to nic nie boli."

Październik 2018
P W Ś C Pt S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31

Dzisiaj 0

Wczoraj 380

Miesiąc 4229

Wszystkie 93475

Inspektor Ochrony Danych:

Radosław Jaśkiewicz

tel.+48-91-852-20-93

ido@spnt.pl

 

RODO-informacje

Pierwsze promienie wiosennego słońca to znak, który dosłownie budzi ludzi do życia. Każdy zaczyna myśleć o tym, żeby spędzić nieco czasu na świeżym powietrzu i porzucić zimne mury, w których spędziliśmy całą zimę i nareszcie świetnie się zabawić w plenerze. Słońce, wiosenny wiatr i dobre towarzystwo to zdecydowanie jedne z najprzyjemniejszych aspektów ciepłych miesięcy. Nic tak nie łączy, jak wspólna zabawa!

Zabawa twórcza, jaką jest malowanie farbami na foli spożywczej wspomaga rozwój umiejętności manipulowania ręką. Dziecko samo decyduje, czy malować będzie palcami, pędzelkiem czy może zdecyduje się na inne narzędzie pracy - np. dostępną na łonie natury trawą. Sama folia jest rewelacyjna. Jej śliska powłoka i przeźroczystość pozwalają na rozwój wyobraźni, doświadczenie barw i ich połysku w blasku promieni słonecznych. Relacje pomiędzy dziećmi zdecydowanie nabierają wesołych kolorów. Wiosną, kiedy słońce daje nam tyle energii, podarowaliśmy sobie dzień pozbawiony stresu, zmartwień i złego humoru, czerpiąc z niego jak najwięcej radości i oddechu, ładując zarazem „baterię” na cały rok.

Wychowawcy świetlic: Maria Piotrowska & Ewa Kalityńska - Rutkowska

 

Czytaj więcej: Malarze w plenerze

W dzisiejszym świecie dzieci mają coraz mniej doświadczeń sensorycznych, za to niesamowicie szybko w ich życiu pojawia się telefon czy tablet.

Świetnym pomysłem na prostą zabawkę sensoryczną, która jest niedroga i wciąga na długo są żelowe woreczki. Te sensoryczne przedmioty posiadają wiele walorów edukacyjnych zapewniając dzieciom bardzo rozwojową i kreatywną zabawę.

Dzieci można zaciekawić wkładając do środka żel do włosów i różne drobne, kolorowe przedmioty. Można zrobić także woreczki z figurami geometrycznymi, cyframi, zbiorami liczb itd. Tak wykonane zabawki-woreczki dziecko może gnieść, przesuwać koraliki w nim umieszczone, przemieszczać małe zabawki i oglądać je pod światło. Co najważniejsze są bardzo proste do wykonania nawet przez same dzieci, a własnoręczne wykonywanie wywołuje same pozytywne emocje. Z zabaw płynie chęć poznania, która pobudzając wyobraźnię pozytywnie wpływa na rozwój dzieci.

Czytaj więcej: Żelowe woreczki sensoryczne zamiast tableta

Eksperymenty to zawsze świetny pomysł na wspólną zabawę z dziećmi. Nie potrzeba laboratoriów i drogich urządzeń żeby na chwilę stać się fizykiem-eksperymentatorem. Wszystkie potrzebne produkty można znaleźć w pobliskim supermarkecie lub osiedlowym sklepie. W świetlicy 202 przeprowadzono następujące eksperymenty: „Kolorowy deszcz”, „Lampa Lava” , „Tańczący olej”, „Uciekający pieprz”. Dzieci z dużym zaciekawieniem obserwowały zachodzące podczas doświadczeń zjawiska. Wszystkie zabawy uczniowie mogą powtórzyć w domu pod opieką rodziców..

Wychowawca świetlicy: Agnieszka Pieprzyk

 

Czytaj więcej: Nauka poprzez doświadczenia w świetlicy 202

W świetlicy 202 dzieci wraz z opiekunami wykonały różnego rodzaju ozdoby świąteczne na kiermasz „Zastąp Wielkanocnego Zajączka”. Dzięki wspólnej pracy powstały: jajka styropianowe na patykach wyklejane serwetkami (metoda decupage), wianki wiosenne, figurki gipsowe oraz stroiki wielkanocne. Środki finansowe zebrane podczas kiermaszu zostaną przekazane na pomoc dla potrzebujących dzieci z naszej szkoły.

Wychowawcy świetlicy: Agnieszka Pieprzyk, Katarzyna Seta

 

Czytaj więcej: Ozdoby na kiermasz świąteczny wykonane w świetlicy 202

Na wstępie trochę o piankolinie - jest to masa plastyczna składająca się z niewielkich kuleczek przypominających te ze styropianu. Jest niezwykle przyjemna w dotyku dzięki ciekawej teksturze. Jej ogromną zaletą jest fakt, że nie klei się do rąk, co pozwala na swobodne formowanie różnych kształtów. Cechą różniącą ją od tradycyjnej plasteliny jest fakt, że różne kolory piankoliny przy odrobinie cierpliwości można z powrotem rozdzielić i użyć ponownie.

Zalety:
* Rozwija wyobraźnię,
* zdolności manualne,
* zdolności twórcze,
* wspomaga rozwój koordynacji wzrokowo-ruchowej dziecka.

Dzieci w świetlicy 219 stworzyły z masy zwierzątka, kwiatki, serduszka, napisy. Wyklejały także gotowe już obrazki. Ponieważ masa nie wysycha, dzieci mogą się nią bawić na co dzień w świetlicy.

Wychowawca świetlicy: Agnieszka Bobkowicz

 

Czytaj więcej: Zabawa piankoliną