Get Adobe Flash player

"Pomyślcie, to nic nie boli."

Luty 2018
P W Ś C Pt S N
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28

Dzisiaj 58

Wczoraj 168

Miesiąc 3753

Wszystkie 31505

23 września rozpoczęła się astronomiczna jesień - jedna z czterech podstawowych pór roku w przyrodzie. Dzieci w świetlicy 219 wspólnie z nauczycielem zapoznali się z wierszem Doroty Gellner „Jesienny pociąg”. Następnie wspólnie zostały określone charakterystyczne cechy dla pory roku – jesień. Na zakończenie zajęć uczniowie wykonali pracę plastyczno-techniczną – jesienne drzewka. Wykonane prace ozdobiły sale świetlicy.

Wychowawca świetlicy - Agnieszka Bobkowicz

Czytaj więcej: Jesienne drzewka

Uczniowie ze świetlicy 219 bardzo lubią kreatywne zajęcia plastyczne. W czasie ostatnich zajęć dowiedzieli się, że papierowe talerzyki mogą posłużyć do wyczarowania prawdziwego jesiennego obrazu. Wystarczy troszkę farby i własnego pomysłu, żeby stworzyć swoje własne dzieło sztuki.

Wychowawca świetlicy - Agnieszka Dobek

Czytaj więcej: Jesienne talerzyki

Na ostatnich zajęciach świetlicowych dzieci w sali 102 uczestniczyły w zajęciach o jesieni. Zajęcia zaczęły się od zagadek dotyczących jesieni. Czytane były również wiersze o tej tematyce. Następnym zadaniem uczniów było wykonanie pracy plastycznej - jeż. Do zadań dzieci należało: odrysowanie z szablonu jeża, pokolorowanie jego, a następnie ozdobienie jeża kaszą. Wykonanie tej pracy sprawiło dzieciom dużo radości dlatego zajęcia tego typu będą kontynuowane w przyszłości.

Wychowawca świetlicy - Adrianna Marczewska - Piasecka

Czytaj więcej: Jesienne jeże

Dzieci z świetlicy 102 w ramach tygodnia „Przyroda wokół nas” poznały owoce, warzywa i drzewa. Wszystko mogły podziwiać na dużych tablicach edukacyjnych. Dowiedzieli się które owoce i warzywa można zbierać jesienią oraz jak wyglądają liście poszczególnych drzew.Następnie dzieci wykonały z przygotowanych materiałów gry memory. Uczniowie wycieli obrazki przedstawiające owoce i warzywa. Granie w grę przygotowaną własnoręczne sprawiło dużo radości, a dodatkowo poprzez zabawę uczniowie ćwiczyli pamięć i koncentracje.

Wychowawcy świetlic - Ewa Kalityńska - Rutkowska, Agnieszka Bobkowicz

Czytaj więcej: Przyroda wokół nas

Zabawy z chustą animacyjną mają wiele zalet. Kolorowa chusta wzbudza duże zaciekawienie przyciągając uwagę uczniów. Może być wykorzystywana przy zajęciach integrujących, rozwijających refleks i koordynację. Dzięki niej można przenieść się w czasie i przestrzeni, a także wcielić się w niezwykłe postaci. Ogromna ilość gier i zabaw, w której można jej użyć pozwoli wykorzystać chustę na najróżniejsze sposoby.

Uczniowie bardzo chętnie przyłączają się do proponowanych przez nauczyciela zabaw i sami wymyślają bardzo ciekawe propozycje. Zabawy, które dzieci lubią najbardziej, to: „Rekin”, „Kwiat lotosu”, „Kogo brakuje?”.

Wychowawca świetlicy - Ewa Kalityńska - Rutkowska

Czytaj więcej: Kolorowe zabawy w świetlicy 102