Get Adobe Flash player

"Pomyślcie, to nic nie boli."

Październik 2018
P W Ś C Pt S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31

Dzisiaj 343

Wczoraj 366

Miesiąc 5265

Wszystkie 94511

Inspektor Ochrony Danych:

Radosław Jaśkiewicz

tel.+48-91-852-20-93

ido@spnt.pl

 

RODO-informacje

Odporność dziecka należy wspomagać, najlepiej naturalnymi metodami. Oto kilka wskazówek, jak zahartować malucha.

Dziecko należy hartować przez cały rok. Gwarancją sukcesu jest m.in. stosowanie się do zasady, która brzmi: nie przegrzewaj.

Czytaj więcej: Zahartowany znaczy zdrowy

Za agresywne uznaje się dziecko, które wywołuje konflikty, bije inne dzieci, skarży się na nie, przezywa, przedrzeźnia, niszczy lub uszkadza przedmioty, przeklina, męczy zwierzęta. Mówi się, że dziecko zachowuje się agresywnie, jeśli jest aroganckie w stosunku do dorosłych lub rówieśników, brutalnie narzuca innym swoje zdanie, jeśli w zachowaniu prezentuje wrogość, nienawiść do ludzi, zjawiska i przedmiotu.

Czytaj więcej: Agresja u dzieci w wieku przedszkolnym

Jednym z ważniejszych zadań wychowawczych domu i przedszkola jest ukształtowanie czynności samoobsługowych u dzieci, a potem przekształcenie ich w nawyki. Ponadto dbanie o porządek jest powiązane z funkcjonowaniem umysłowym dzieci. Dobre nawyki należy dosłownie „wdrukować” w dziecięcy umysł. Najpierw trzeba ukształtować daną czynność, a potem doprowadzić do odruchowego zachowania.

Czytaj więcej: Kształtowanie czynności samoobsługowych dzieci

W wieku 4-8 lat w organizmie młodego człowieka zachodzi wiele zmian. Okres ten nazywamy złotym wiekiem motoryczności. Dzięki dojrzewaniu ośrodkowego układu nerwowego następuje szybkie doskonalenie ruchów, i to nie tylko prostych, ale i złożonych. Najszybciej przebiega rozwój motoryczny u dziecka w wieku 4-5 lat.

Czytaj więcej: Charakterystyka rozwoju psychoruchowego dziecka