- Autor: Agnieszka Bobkowicz
- Nadrzędna kategoria: Nasza szkoła
- Odsłon: 66
- Autor: Agnieszka Bobkowicz
- Nadrzędna kategoria: Nasza szkoła
- Odsłon: 85
- Autor: Agnieszka Bobkowicz
- Nadrzędna kategoria: Nasza szkoła
- Odsłon: 88
Psycholog szkolny SP Nr 37 w budynku L. Rydla 6
mgr Ewelina Mróz-Berezowska
Kontakt: 091 4668 472
Godziny pracy psychologa szkolnego w roku szkolnym 2023/2024
PONIEDZIAŁEK |
WTOREK |
ŚRODA |
CZWARTEK |
PIĄTEK |
|
Psycholog szkolny mgr Ewelina |
8.30-12.30* |
11.00-14.30* 12.50-13.35 Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne 4-6 |
9.00-14.00 |
8.30-13.30* 12.45-13.30* Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne 4-6 13.30-14.30* konsultacje |
9.00-13.30 11.45-12.30* 12.50-13.35* Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne 1-3, 4-6 |
- Autor: Marek Karpina
- Odsłon: 1136
Od 1 września 2023r. odpisu obiadów dokonujemy wyłącznie na następujący adres:
Informacja o alergenach: Kliknij tutaj
Jadłospis od 13.05.2024 do 17.05.2024 - otwórz
OPŁATY ZA OBIADY ZA MAJ 2024 r. DLA KLAS I - VI (RYDLA)
Opłatę za obiady w formie przelewu na rachunek bankowy szkoły za maj 2024r. należy uregulować do 29.04.2024 r . (do tego dnia wpłata musi wpłynąć na rachunek bankowy szkoły).
PŁATNOŚĆ ZA OBIADY W FORMIE PRZELEWU PROSIMY DOKONYWAĆ NA DWA DNI PRZED WYKUPIONYM OBIADEM
W TYTULE PRZELEWU MUSI ZNAJDOWAĆ SIĘ DOKŁADNA INFORMACJA OD KIEDY JEST WYKUPIONY OBIAD I EWENTUALNE DNI B/OBIADU.
WYSOKOŚĆ OPŁAT ZA POSIŁKI UCZNIOWSKIE ZA MAJ 2024 r.
OBIADY UCZNIOWSKIE (DWUDANIOWE) 18 x 6,00zł = 108,00zł
ZUPY UCZNIOWSKIE (SAME) 18 x 1,20zł = 21,60zł
SPRZEDAŻ NA MAJ 2024 r. – KASA OBIADOWA CZYNNA W DNIACH:
29,30.04.2024 w godz. 08 15 – 15 00
06,07.05.2024 w godz. 08 15 – 15 00
W dniu 02.05 i 31.05.2024 r. kuchnia nie wydaje obiadów.
OPŁATY ZA OBIADY ZA MAJ 2024 r. DLA KLAS VII-VIII (Z.NAŁKOWSKIEJ)
Opłatę za obiady w formie przelewu na rachunek bankowy szkoły za maj 2024r. należy uregulować do 29.04.2024 r . (do tego dnia wpłata musi wpłynąć na rachunek bankowy szkoły).
PŁATNOŚĆ ZA OBIADY W FORMIE PRZELEWU PROSIMY DOKONYWAĆ NA DWA DNI PRZED WYKUPIONYM OBIADEM
W TYTULE PRZELEWU MUSI ZNAJDOWAĆ SIĘ DOKŁADNA INFORMACJA OD KIEDY JEST WYKUPIONY OBIAD I EWENTUALNE DNI B/OBIADU.
W dniach 29,30.04.2024 r. oraz 6 i 7.05.2024 r. w godzinach od 0730 - 0930 będzie możliwość zakupu obiadów w formie bezgotówkowej przy użyciu karty płatniczej.
WYSOKOŚĆ OPŁAT ZA POSIŁKI UCZNIOWSKIE ZA MAJ 2024r
OBIADY UCZNIOWSKE (DWUDANIOWE) 15 x 6 zł = 90,00zł
Nie ma możliwości wykupu samych zup.
W dniach 14,15 i 16.05.2024 r. egzamin ósmoklasisty – w budynku przy ul. Nałkowskiej 33 obiadów nie będzie.
W dniu 02.05 i 31.05.2024 r. kuchnia nie wydaje obiadów.
ODBIÓR KART OBIADOWYCH PO UPRZEDNIM DOKONANIU PRZELEWU W STOŁÓWCE SZKOLNEJ OD GODZ. 7,30 W KAŻDY DZIEŃ TYGODNIA.
SPRZEDAŻ KART OBIADOWYCH |
|
BUDYNEK ul. Rydla |
BUDYNEK ul. Nałkowskiej |
KONTAKT: (91) 46 68 467 – w godzinach pracy kasy |
KONTAKT: (91) 46 31 134 – w godzinach pracy kasy |
Kasa obiadowa czynna jest w godzinach od 08:15 do 15:00
oraz wybrane czwartki. |
Kasa obiadowa czynna jest w godzinach od 07:45 do 09:50
oraz wybrane czwartki. |
Preferowana formą płatności za obiady jest PRZELEW BANKOWY lub KARTA PŁATNICZA
|
Preferowaną formą płatności za obiady jest PRZELEW BANKOWY |
W przypadku posiadania odpisów, należy skontaktować się z kasą obiadową, w godzinach pracy kasy (91) 46 68 467, w celu ustalenia kwoty płatności. |
W przypadku posiadania odpisów, należy skontaktować się z kasą obiadową, w godzinach pracy kasy (91) 46 31 134, w celu ustalenia kwoty płatności. |
Po wpłacie na konto karty obiadowe:
|
Po wpłacie na konto karty obiadowe wydawane będą w POKOJU 79 - KASA OBIADOWA (I piętro).
|
1. Opłatę za posiłki w formie przelewu należy uregulować z góry za dany miesiąc do 25 dnia każdego miesiąca. Do tego dnia wpłata musi być zaksięgowana na koncie Szkoły. |
|
2. Wysokość opłat za posiłki uczniowskie na dany miesiąc, będzie dostępna na stronie Szkoły, w zakładce Stołówka. |
|
3. Przelewu bankowego można dokonać również na wybrane, poszczególne dni (z wyraźnym zaznaczeniem w tytule przelewu dni, których przelew dotyczy). |
|
4. Wpłaty proszę kierować na poniższy numer konta bankowego: 40 1020 4812 0000 0502 0128 7945 Przelew powinien zawierać imię i nazwisko dziecka, klasę oraz miesiąc, którego dotyczy przelew (lub wybrane przez Państwa dni). WZÓR: Ewa N……………., klasa IIa, obiady za mc wrzesień 2021 |
|
5. Szczegółowy harmonogram funkcjonowania kasy, będzie dostępny z miesięcznym wyprzedzeniem, na stronie Szkoły w zakładce Stołówka. |
|
6. Podczas sprzedaży na nowy miesiąc nie sprzedaje się obiadów na stary miesiąc. |
|
7. Aby wykupić obiad na konkretny dzień - należy go wykupić z odpowiednim wyprzedzeniem, przelewem bankowym lub w dniach otwarcia kasy obiadowej. Nie ma możliwości sprzedaży obiadu na ten sam dzień. |
|
8. W miesiącu GRUDNIU NIE JEST prowadzona przedsprzedaż obiadów na styczeń. Dotyczy to zarówno wpłat w kasie obiadowej jak i na rachunek bankowy. |
ZWROTY I ODPISY ZA OBIADY |
1. W przypadku PRZELEWU BANKOWEGO ewentualne zwroty za obiady zostaną zwrócone bezpośrednio na konto, z którego został zrobiony przelew. |
2. Odpisy obiadów dokonujemy drogą e-mailową na następujący adres: |
3. Jeżeli chcą Państwo uzyskać odpis od dnia następnego, e-mail powinien zostać wysłany |
4. E-mail wysłany w sobotę lub niedzielę będzie traktowany jako odpis od wtorku. |
5. W treści e-mail proszę podać imię i nazwisko, klasę i okres w jakim dziecko nie będzie korzystać z obiadów. |
6. Po zakończonym okresie nieobecności obowiązuje Państwa niezwłocznie doniesienie kart obiadowych. |
7. Karty obiadowe w zamkniętej kopercie podpisane można zostawiać na portierni w specjalnie przygotowanej dla Państwa skrzynce. |
8. W przypadku WPŁATY W KASIE OBIADOWEJ - zwrot wykupionych obiadów i zup wyłącznie na podstawie ważnego paragonu fiskalnego i karty obiadowej. |
9. DUPLIKAT karty wydawany jest tylko w przypadku jej zniszczenia. Aby uzyskać duplikat należy okazać zniszczoną kartę oraz zwrócić się z podaniem do Dyrektora Szkoły. |
- Autor: Marek Karpina
- Odsłon: 11091
Dokumenty do pobrania:
Oświadczenie o samodzielnym opuszczaniu szkoły po zajęciach świetlicowych
Oświadczenie o wyrażeniu zgody na zajęcia pozalekcyjne
Oświadczenie o odbiorze dziecka przez osoby upoważnione
Wniosek o zapewnienie opieki świetlicowej
- Autor: Marek Karpina
- Odsłon: 1035
PRZYDZIAŁ KLAS DO ŚWIETLIC SZKOLNYCH:
ŚWIETLICA 102: klasy: 1c, 1d, 2b, 2d, 2e, 3a, 3d, 3e, klasy 4
ŚWIETLICA 202: klasy: 1a, 1b, 1e, 2a, 2c, 3b, 3c, 3f
ŚWIETLICA 219: klasa: 1a oraz dzieci z innych klas w razie potrzeby żeby nie dochodziło do przekroczeń.
GODZINY PRACY ŚWIETLICY
|
PONIEDZIAŁEK |
WTOREK |
ŚRODA |
CZWARTEK |
PIĄTEK |
|
ŚWIETLICA 102 DYŻURNA |
6:30-17:00 |
6:30-17:00 |
6:30-17:00 |
6:30-17:00 |
6:30-17:00 |
|
ŚWIETLICA 202 |
7:30-16:00 | 7:30-16:00 | 7:30-16:00 | 7:30-16:00 | 7:30-16:00 | |
ŚWIETLICA 219 |
8:00 - 10:00 12:30 - 16:00 |
8:00 -11:00 12:30 - 16:00 |
11:30 - 15:30 |
7:30 - 10:30 12:30 - 16:00 |
11:30-15:30 |
RAMOWY PLAN DNIA:
06.30 - 08.00
- dowolne gry i zabawy dzieci (zabawy konstrukcyjne, zabawy tematyczne, gry planszowe, układanki, kolorowanie obrazków itp.)
08.00 – 11.00
- zabawy integracyjne, zabawy ruchowe
- rozmowy z dziećmi
- czytanie opowiadań, baśni, bajek, prasy dla dzieci
- oglądanie programów i filmów edukacyjnych, oglądanie bajek, słuchanie bajek i piosenek
- zabawy i gry sportowe na boisku szkolnym, w sali gier lub w sali Tornado
- zajęcia prowadzone przez wychowawców związane z tematem tygodnia (plastyczne, muzyczne, czytelnicze, gry dydaktyczne, zabawy z zastosowaniem dramy, zabawy tematyczne, pogadanki i rozmowy, programy i filmy edukacyjne, konkursy, quizy itp.)
11.00 – 14.00
- obiad
- odpoczynek i zabawy dowolne
- odrabianie zadań domowych
- nauka własna
14.00 – 15.30
- zajęcia prowadzone przez wychowawców związane z tematem tygodnia (plastyczne, muzyczne, czytelnicze, gry dydaktyczne, zabawy z zastosowaniem dramy, zabawy tematyczne, pogadanki i rozmowy, programy i filmy edukacyjne, konkursy, quizy itp.)
- nauka własna, odrabianie zadań domowych
- zabawy i gry sportowe na boisku szkolnym, w sali gier lub w sali Tornado
15.30 – 17.00
- dowolne gry i zabawy dzieci (zabawy konstrukcyjne, zabawy tematyczne, gry planszowe, układanki, rysowanie, kolorowanie obrazków itp.)
- oglądanie programów, bajek i filmów dla dzieci
- odrabianie zadań domowych
- zabawy i gry sportowe na boisku szkolnym, w sali gier lub w sali Tornado
- edukacyjne programy komputerowe
Dzienny rozkład zajęć świetlicowych może być korygowany.
- Autor: Marek Karpina
- Odsłon: 900
Pielęgniarka szkolna: Barbara Silecka (b.silecka[at]sp37.szczecin.pl)
Gabinet nr 15 (obok pokoju nauczycielskiego)
Godziny pracy: poniedziałek-piątek w godzinach 7:25-15.00 tel. 91 46 68 474
Zadania pielęgniarki szkolnej:
- Wykonywanie testów przesiewowych.
- Współudział w działaniach profilaktycznych, dokumentowanie ich, realizacja zaleceń lekarskich.
- Sprawowanie opieki nad uczniami z problemami zdrowotnymi, szkolnymi i społecznymi: dokonywanie okresowych analiz stanu zdrowia i potrzeb zdrowotnych uczniów; współpraca z rodzicami, nauczycielami i pedagogami szkolnymi, kontrola realizacji zaleceń lekarskich.
- Monitorowanie szczepień ochronnych.
- Udzielanie pomocy i opieki w nagłych wypadkach, zachorowaniach uczniów i pracowników szkoły na terenie placówki.
- Sprawowanie kontroli nad warunkami higieniczno-sanitarnymi w środowisku szkolnym.
- Prowadzenia profilaktyki i promocji zdrowia.
- Edukacja w zakresie zdrowia jamy ustnej.
- Prowadzenie przeglądów czystości ciała uczniów. załącznik1, załącznik2
- Autor: Marek Karpina
- Odsłon: 1024
Aktyw biblioteczny, łącznicy z biblioteką - współpracują z biblioteką, polecają książki, informują o stanie czytelnictwa w klasie, konkursach i wydarzeniach czytelniczych.
- Autor: Marek Karpina
- Odsłon: 332
Uczniom psycholog szkolny jest potrzebny, gdy pojawiają się:
- kłopoty z nauką, koncentracją i przystosowaniem do życia szkolnego,
- kłótnie i nieporozumienia,
- smutki, smuteczki i inne problemy,
- konflikty w grupie i między kolegami,
- mają myśli samobójcze
- dokuczanie, odrzucenie, przemoc fizyczna lub psychiczna, mobbing rówieśniczy, wykluczenie,
- miłość, zazdrość i inne skomplikowane uczucia,
- różne pytania i wątpliwości: czy to jest słuszne?, jak postąpić?, zapytać?, pokonać lęk czy nieśmiałość, co zrobić?,
- konflikty z dorosłymi
- kłamstwo, nieuczciwość, niesprawiedliwość i inne dylematy moralne,
- uczucia z którymi sobie trudno poradzić,
- lęk, wstyd, poczucie zagrożenia, bezradność, niepokój o siebie i o innych,
- złe traktowanie, wyszydzanie, wyśmiewanie, poniżanie, niedocenianie i inne,
- problemy rodzinne – przemoc domowa, wykorzystywanie seksualne, złe traktowanie, zaniedbanie, porzucenie, rozwód, wyjazd rodziców za granicę, uzależnienia, choroba przewlekła, choroba umysłowa,
- objawy fizycznego i psychicznego wyczerpania, osłabienie, senność, lęki, zaburzenia jedzenia,
- nagłe zmiany zachowania, ubierania się, ślady pobicia, zadrapań, bóle głowy, bóle brzucha,
- labilność nastroju, złość, zachowania agresywne, lękowe, niepokój i wiele innych.
Uczniowie przychodzą też do psychologa, żeby się zwierzyć, naradzić, wymyślić wspólnie rozwiązanie, opowiedzieć o trudnych zdarzeniach i przeżyciach, odreagować napięcie, wyzłościć się, uspokoić. Czasem – by poprosić o pomoc, poradę, rozwiać wątpliwości albo żeby popłakać. Również po to, by się pochwalić, powiedzieć, że sobie poradzili, zrobili coś, co było dla nich trudne, że są z siebie dumni, ponieważ udało im się.
Rodzicom psycholog szkolny jest potrzebny, gdy:
- trzeba zdiagnozować problemy i trudności dziecka,
- należy stworzyć odpowiednie lub specjalne warunki do nauki, rozwoju zdolności i zainteresowań dziecka,
- trzeba poinformować szkołę o problemach dziecka i jego rodziny,
- dziecko ma trudności adaptacyjne i emocjonalne lub problemy z nauką,
- pojawiają się konflikty dziecka z pracownikami szkoły, trudności w relacjach z innymi dziećmi,
- trzeba określić zasoby dziecka, zaakcentować mocne strony, okazać dumę z osiągnięć dziecka, wspólnie świętować sukcesy,
- trzeba przedyskutować jakiś problem, stworzyć plan działania,
- pojawia się chęć „wygadania się”, wyżalenia, uzyskania porady lub wsparcia w trudnych chwilach,
- pojawiają się trudne uczucia w stosunku do dziecka: zniecierpliwienie, niechęć, bezradność, smutek czy złość,
- trzeba omówić nieprawidłowe postawy wychowawcze rodziców: nadmierne ochranianie dziecka, zbyt małe wymagania, wyręczanie go, tendencję do poświęcania się lub nadmierny krytycyzm i wymagania, perfekcjonizm, nierealistyczne oczekiwania, zachowania agresywne, poniżanie, lekceważenie dziecka,
- pojawiają się problemy wychowawcze w okresie dojrzewania lub problemy rodzinne: napięta atmosfera domowa, konflikty małżeńskie, rozwód, wyjazd któregoś z rodziców za granicę w celach zarobkowych, przemoc domowa, uzależnienia, trudności finansowe,
- trzeba wspólnie działać, aby pomóc dziecku w problemach w szkole lub poza nią
Rodzice przychodzą do psychologa zapraszani przez niego albo z własnej woli, zazwyczaj wtedy, gdy pojawia się jakiś problem.
Rodzice przychodzący do szkoły są otoczeni szczególną opieką, by mogli w bezpiecznych warunkach zmierzyć się z własnymi problemami i uczuciami, opowiedzieć o swoich kłopotach z dzieckiem, sytuacją osobistą i rodzinną.
- Autor: Marek Karpina
- Odsłon: 720
Psycholog pracujący w szkole występuje w wielu rolach, najczęściej jest postrzegany jako:
- specjalista od spraw psychiki, problemów rozwojowych, emocjonalnych, dorastania, wychowania, nauczania,
- osoba, której można powierzyć swoje osobiste problemy,
- osoba wspierająca ucznia, rodzinę i nauczyciela,
- osoba rozwiązująca konflikty, współpracująca z innymi,
- diagnosta, który określa trudności dziecka oraz ustala ich przyczyny, diagnozuje problemy w grupie, w klasie, pomiędzy nauczycielami i uczniami, rodzicami i dziećmi,
- osoba monitorująca i koordynująca pomoc dziecku w szkole i poza nią,
- pomagająca dziecku w odnalezieniu się w rzeczywistości szkolnej,
- współpracująca z rodziną dziecka- diagnozująca sytuację rodzinną, podejmująca działania interwencyjne i wspierające,
- współpracująca z gronem pedagogicznym.
- Autor: Marek Karpina
- Odsłon: 662
Zadania i obowiązki psychologa zatrudnionego w szkole polegają na:
- Prowadzeniu badań i działań diagnostycznych dotyczących poszczególnych uczniów w zakresie:
- indywidualnych potrzeb rozwojowych
- wczesnego wykrywania i diagnozowania w kierunku nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD)
- diagnozowania zaburzeń lekowych, depresyjnych, adaptacyjnych,
opozycyjno -buntowniczych oraz zaburzeń zachowania. - rozpoznawania i wspierania mocnych stron uczniów
- Minimalizowaniu skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy wychowawczej w środowisku szkolnym i pozaszkolnym ucznia.
- Prowadzeniu terapii indywidualnej, rozmów terapeutycznych, psychoedukacji.
- Współpracy z nauczycielami i rodzicami
- Pomocy w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i dydaktycznych
- Organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy psychologicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli.
Zadania, o których mowa, są realizowane we współpracy z:
- Dyrekcją szkoły.
- Rodzicami (prawnymi opiekunami).
- Nauczycielami i innymi pracownikami szkoły.
- Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną.
- Innymi podmiotami działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży
Wszelkie problemy, z jakimi uczniowie zgłaszają się do psychologa wymagają czasu, namysłu, analizy, uważnego wysłuchania, a także dłuższej rozmowy. Zdarzają się problemy lub sytuacje w klasie, które nie mogą czekać, wymagają szybkiego działania albo interwencji. Dlatego sposób pracy psychologa w szkole jest na tyle elastyczny, by mógł poświęcić on czas i uwagę uczniowi zawsze wtedy, kiedy istnieje taka potrzeba.
- Autor: Marek Karpina
- Odsłon: 683