"Pomyślcie, to nic nie boli."

Maj 2021
P W Ś C Pt S N
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31

Dzisiaj 4

Wczoraj 251

Miesiąc 846

Wszystkie 352361

 

Inspektor Ochrony Danych:

Agnieszka Marciniak

tel.+48-91-852-20-93

iod@spnt.pl

 

RODO-informacje

      

UWAGA !!!

Uprzejmie informuję, że termin rozpoczęcia postępowania rekrutacyjnego
do publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach
podstawowych zostanie przesunięty. Wnioski o przyjęcie będą mogli
Rodzice składać od dnia 4 marca 2021 r. do dnia 24 marca 2021 r. za
pośrednictwem systemu Nabór.
Przesunięciu ulegną również pozostałe terminy
postępowania rekrutacyjnego, w tym terminy składania dokumentów do
przedszkoli publicznych i oddziałów przedszkolnych w publicznych
szkołach podstawowych, na rok szkolny 2021/2022.

 

„ (…) naczelną wartością dla psychologa jest dobro drugiego człowieka. Celem jego działalności profesjonalnej jest niesienie pomocy innej osobie w rozwiązywaniu trudności życiowych i osiąganiu lepszej jakości życia na drodze rozwoju indywidualnych możliwości oraz ulepszaniu kontaktów międzyludzkich.”

(Kodeks etyczno-zawodowy psychologa)

 

Głównym adresatem wszelkich działań psychologa w szkole jest uczeń. Najważniejszym zadaniem jest rozpoznanie potencjalnych możliwości uczniów oraz ich sytuacji wychowawczej. Takie rozpoznanie poprzedza wszelkie działania profilaktyczne, mediacyjne i interwencyjne dotyczące uczniów, rodziców oraz nauczycieli.

Praca na stanowisku psychologa szkolnego polega na zbieraniu informacji na temat klientów (uczniów, rodziców, nauczycieli), problemów czy zjawisk. Odbywa się to podczas badań psychologicznych, które przyjmują formę: ankiety, rozmowy, obserwacji, testu, kwestionariusza, rysunku itp. Obok informacji zaczerpniętych z takich badań psycholog  wykorzystuje również te, które pochodzą z innych źródeł, od: uczniów, nauczycieli, dyrekcji, pracowników obsługi szkoły, rodziców (prawnych opiekunów) oraz są wynikiem własnych obserwacji, doświadczeń oraz odczuć.

W pracy z grupą, przybierającą najczęściej formę zajęć psychoedukacyjnych, głównym celem bardzo często jest rozwiązanie konkretnego problemu, konfliktu, mediacja. W takim przypadku chodzi nie tylko o jednorazowe rozwiązanie, ale przede wszystkim o otwarcie komunikacji, wyposażenie w umiejętność rozwiązywania konfliktów, uwolnienie z negatywnych emocji. Jest to jeden ze sposobów integrowania grupy, która zaczyna darzyć siebie większym zaufaniem, zna swoje możliwości i ograniczenia.